Všeobecné obchodní podmínky
New Line Electro.s.r.o. pro prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu umístěného na nl-elektro.cz s názvem New Line Electro
Obsah
- Kontaktní údaje
- Základní pojmy
- Sdělení zákazníkům před uzavřením kupní smlouvy
- Proces uzavření kupní smlouvy
- Cena zboží a způsoby platby
- Dodání zboží a místo plnění
- Práva z vadného plnění
- Způsoby vyřízení a ukončení reklamace
- Ochrana osobních údajů
- Vyšší moc
- Alternativní řešení sporů
- Závěrečná část, včetně rozhodného práva a soudní příslušnosti
1. Kontaktní údaje
1.1 Provozovatel internetového obchodu:
New Line Electro.s.r.o.
Sídlo: Vlkova 532/8, Žižkov (Praha 3),
IČO: 28899148
DIČ: CZ28899148
Oprávněný zástupce: Konstantin Kuznetsov
Rejstříkový soud / obchodní rejstřík: Městského soudu v Praze
Registrační číslo: 151888
Adresa provozovny: Vlkova 532/8, Žižkov (Praha 3),,
(dále jen "prodejce" nebo "my")
Telefon: 776242870
E-mail: newlineelectrocz@gmail.com
Zákaznický servis: Pro své zákazníky zajišťujeme zákaznickou podporu na výše uvedeném telefonním čísle a e-mailu v pracovních dnech od 9.00 do 17.00 hodin.
2. Základní pojmy
2.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") prodejce upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen "kupní smlouva") uzavírané mezi námi a spotřebiteli nebo podnikateli (dále jen "zákazník" nebo "vy") prostřednictvím New Line Electro na nl-elektro.cz
2.2 Internetový obchod. Internetový obchod prodejce (dále jen "internetový obchod") je provozován na webové stránce nl-elektro.cz New Line Electro.
2.3 Co si u nás můžete zakoupit? V našem internetovém obchodě New Line Electro si můžete koupit zboží, které vystavujeme a nabízíme. Je-li ke zboží nabízena, pak i licenci k užití.
2.4 Kdo je považován za spotřebitele? Spotřebitelem je každá fyzická osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání s námi uzavře kupní smlouvu, nebo s námi jinak právně jedná (dále jen "spotřebitel"). Internetový obchod je určený pouze pro zákazníky, kteří jsou spotřebitelé. Prodej firmám není možný.
2.5 Zboží s digitálním obsahem. Pro smlouvy o dodání zboží s digitálním obsahem platí tyto VOP přiměřeně, pokud není stanoveno jinak. Digitálním obsahem se rozumí data vytvořená a poskytovaná v digitální podobě.
2.6 Zboží s digitálními prvky. Pro smlouvy o dodání fyzických datových nosičů, které slouží výhradně jako nosiče digitálních obsahů, platí tyto VOP přiměřeně, pokud není stanoveno jinak. Digitálním obsahem se rozumí data vytvořená a poskytovaná v digitální podobě.
2.7 Zpětný odběr elektrospotřebičů. S ohledem na povinnosti uložené v § 38 zákona 185/2001 Sb. o odpadech, ve znění pozdějších předpisů, informujeme zákazníky, že staré elektrospotřebiče lze bezplatně předat k likvidaci na adrese: Kirilovova 181, 739 21 Paskov, .
3. Sdělení zákazníkům před uzavřením kupní smlouvy
3.1 Oprávnění prodejce a kontrolní orgány. K prodeji zboží jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Kontrolu nad osobními údaji vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
3.2 Ilustrační charakter. Fotografie, které na naší webové stránce vidíte, mají pouze ilustrační charakter.
3.3 Dodatečné náklady. Neúčtujeme si žádné dodatečné náklady na telekomunikační prostředky (např. pokud nám budete volat na naše telefonní číslo, zaplatíte pouze vaši běžnou sazbu telefonického hovoru).
3.4 Spotřebitelé mají právo na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodů, nejméně ve lhůtě 14 dnů, která začíná běžet nejpozději ode dne převzetí zboží (nebo posledního výrobku, dílčí zásilky či posledního kusu v případě smlouvy na několik kusů zboží z jedné objednávky, či dodání zboží v několika dílčích zásilkách nebo kusech). Prodejce může poskytnout lhůtu delší. Pro dodržení lhůty stačí, když odešlete sdělení týkající se uplatnění práva na odstoupení od smlouvy před uplynutím této lhůty.
3.5 Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy. Abyste mohli uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy, musíte to učinit jednoznačným způsobem, na náš e-mail, telefon nebo adresu, případně jiným způsobem. K tomu můžete využít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy, není to však vaše povinnost.
3.6 Kdy nemáte možnost od kupní smlouvy odstoupit. Zákazník není oprávněn odstoupit od následujících smluv:
3.6.1 o dodávce zboží, které bylo upraveno a/nebo vytvořeno na přání zákazníka nebo pro jeho osobu;
3.6.2 o dodávce zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančních trhů nezávislých na naší vůli, ke kterým může dojít během lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy;
3.6.3 o dodávce zboží podléhajícího rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nevratně smícháno s jiným zbožím;
3.6.4 o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů jej není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil, což platí i u zvukové nebo obrazové nahrávky a počítačových programů, pokud zákazník porušil jejich původní obal;
3.6.5 o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období;
3.6.6 o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání;
3.6.7 o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy;
3.6.8 o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby;
3.6.9 o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy a my jsme vám před uzavřením kupní smlouvy sdělili, že v takovém případě nemáte právo od kupní smlouvy odstoupit.
3.7 Hodnota vráceného zboží a s tím související náklady na vrácení zboží. Přímé náklady na vrácení zboží nesete vy. Pokud hodnota vráceného zboží přesáhne 990 Kč (990,01 Kč bez ceny poštovného), hradí náklady na vrácení prodejce.
3.8 Vrácení kupní ceny. V případě odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě pro odstoupení jsme povinni vám vrátit kupní cenu (s výjimkou dodatečných nákladů pokud jste si zvolili jiný druh doručení, než je nejlevnější nabízené standardní doručení prodejcem), a to stejnou platební metodou, jako při přijetí peněz, pokud se nedohodneme jinak, nejpozději do 14 dnů od okamžiku, co obdržíme vracenou věc nebo nám bude spolehlivě prokázáno její odeslání. Nebude vám účtován žádný poplatek za tuto platbu zpět. Pokud zboží neobdržíme zpět, jsme oprávněni vám kupní cenu nevrátit.
3.9 Adresa pro zaslání vráceného zboží. Vratkový štítek je obvykle k dispozici v uživatelském účtu na Kaufland.cz. Pokud jsme neposkytli štítek pro vrácení zboží, použijte pro zaslání zboží tuto adresu Kirilovova 181, 739 21 Paskov, . Případně nás prosím kontaktujte prostřednictvím e-mailové adresy fireswordr@gmail.com nebo telefonního čísla 601548120, abychom zaručili vaše práva pro vrácení zboží a domluvili se na individuálním postupu.
3.10 Dárek. Je-li společně se zbožím poskytnut zákazníkovi dárek, je darovací smlouva mezi námi a zákazníkem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy zákazníkem či z naší strany, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a zákazník je nám povinen spolu se zbožím vrátit i poskytnutý dárek.
4. Proces uzavření kupní smlouvy
4.1 Vytvoření objednávky. Zákazník si může vybrat jedno nebo více zboží tak, že je vkládá do virtuálního nákupního košíku, kde si zákazník může vybrané zboží prohlížet, měnit jejich počet nebo je odebrat z nákupního košíku. Stisknutím tlačítka "Pokladna" je zákazník vyzván k zadání informací týkajících se dopravy a výběru způsobu platby. Před dokončením objednávky je zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, případně zákaznické údaje. Kliknutím na tlačítko "Objednávka zavazující k platbě" je proces objednávky dokončen a dojde k uzavření kupní smlouvy.
4.2 Odsouhlasení VOP. Odesláním objednávky potvrzujete, že jste se seznámili a souhlasíte s těmito VOP a našimi zásadami zpracování osobních údajů.
4.3 Souhlas zákonného zástupce u nezletilého zákazníka. Pokud nakupuje na našem internetovém obchodě nezletilý zákazník, vyžaduje to předchozí souhlas jeho zákonného zástupce.
4.4 Vlastnosti zboží. Zákazník je povinen se před dokončením objednávky seznámit s vlastnostmi, druhem a doporučeným způsobem užívání zboží. Provedením objednávky zákazník potvrzuje, že se s těmito informacemi seznámil a že jim rozumí.
4.5 Potvrzení objednávky. Prodávající potvrzuje přijetí objednávky zákazníka tím, že pošle zákazníkovi potvrzení objednávky e-mailem. Toto potvrzení objednávky slouží pouze k informování zákazníka, že objednávka byla přijata a bude vyřízena, nejpozději do 2 pracovních dnů od provedení objednávky zákazníkem. Kupní smlouva je již uzavřena v okamžiku stisknutí tlačítka "Objednávka zavazující k platbě".
4.6 Smluvní jazyk. Smluvním jazykem je český jazyk.
4.7 Povinnosti vzniklé z kupní smlouvy. Uzavřením kupní smlouvy se vám zavazujeme předat zakoupené zboží a umožnit vám nabytí vlastnického práva ke zboží. Vy se uzavřením kupní smlouvy zavazujete zboží převzít a uhradit nám cenu zboží.
4.8 Kopie VOP a formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy. Zákazník obdrží kopii uzavřené kupní smlouvy, tj. aktuální znění těchto VOP. Zákazník spotřebitel rovněž obdrží formulář pro odstoupení od kupní smlouvy v zákonné lhůtě.
5. Cena zboží a způsoby platby
5.1 Cena. Všechny ceny zboží jsou uvedeny v českých korunách (Kč) a jsou uvedeny včetně DPH.
5.2 Možnosti platby. Způsoby úhrady ceny zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží najdete také na stránce s popisem prodejce. Vyhrazujeme si právo v jednotlivém případě dílčí způsob platby zboží zákazníkovi nenabídnout. Zákazník má možnost:
5.2.1 PayPal (Zákazník je přesměrován na PayPal, kde uhradí kupní cenu ze svého PayPal účtu a v souladu s podmínkami používání PayPal, dostupné na https://www.paypal.com)
5.2.2 Platba kartou
5.2.3 Platba bankovním převodem nebo okamžitý bankovní převod
5.2.4 Apple Pay, Google Pay
5.3 Nereálná cena zboží. V případě zobrazení nereálné ceny v hodnotě 0 Kč nebo zobrazení vysoce netržní ceny, kdy za netržní cenu je považována taková cena, která je pod naší nákupní cenou, si vyhrazujeme právo tuto položku odstranit z vámi učiněného návrhu na uzavření kupní smlouvy. O tom budete informováni na váš e-mail.
5.4 Forma faktury. Sjednáváme si, že faktury budou zaslány elektronicky, a to na váš e-mail.
5.5 Úplné zaplacení kupní ceny. Vyhrazujeme si u zákazníků výhradu vlastnictví ke zboží až do úplného zaplacení kupní ceny podle příslušné kupní smlouvy.
6. Dodání zboží a místo plnění
6.1 Dodání zboží. Zboží bude dodáno v dodací době uvedené u daného druhu zboží. Zboží se vždy zavazujeme dodat nejpozději do 30 dnů. O jakýchkoliv změnách v době dodání vás vždy budeme informovat. Společně s kupní cenou jste povinni nám zaplatit také případné náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši, jakož i příplatek za zvolený způsob platby. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží. Před uzavřením kupní smlouvy budete informováni o konečné ceně obsahující náklady balného a dopravného.
6.2 Dodací adresa. Zboží je dodáváno na adresu, kterou zákazník uvede v objednávce.
6.3 Způsob dopravy. Zákazník si může zvolit způsob dopravy zboží na libovolnou adresu uvedenou v objednávce.
6.4 Opakované doručení a náklady s tím spojené. V případě, že je z důvodů na vaší straně nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo určeno v objednávce, jste povinni uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
6.5 Převzetí zboží. Právě okamžikem převzetí zboží zákazníkem přechází na zákazníka nebezpečí škody a nahodilého zhoršení kvality zakoupeného zboží. Pokud měl zákazník zboží od dopravce převzít, přechází nebezpečí nahodilého zničení a nahodilého zhoršení kvality zakoupeného zboží na zákazníka v okamžiku, kdy mu bylo umožněno se zbožím disponovat, ne však dříve než v udanou dobu doručení.
6.6 Povinnost zákazníka při převzetí zboží. Při převzetí zboží jste povinni ho zkontrolovat a přesvědčit se o jeho vlastnostech (zejména zda jste obdrželi správný druh zboží, zda má zboží ujednanou jakost, zda zboží ve svém balení obsahuje vše, co podle návodu obsahovat má). V případě viditelného poškození zásilky dopravcem je zákazník povinen takovou zásilku nepřevzít od dopravce vůbec. Neneseme odpovědnost za škody způsobené dopravcem, případně pozdním doručením zboží, ať bylo zpoždění způsobeno z jakéhokoli důvodu.
6.7 Škoda, která může vzniknout prodávajícímu nepřevzetím zboží. Nepřevezme-li zákazník spotřebitel zboží při jeho dodání dopravcem, zboží je následně vráceno Prodávajícímu a současně zákazník spotřebitel od kupní smlouvy neodstoupí ve lhůtě 14 dnů od marného doručení zboží, je prodávající oprávněn požadovat po zákazníkovi náklady účtované dopravcem na dodání zboží zpět prodejci. Tento náklad představuje pro prodejce škodu, která vznikla porušením zákonných povinností zákazníka.
7. Práva z vadného plnění
7.1 Vadné plnění. Tato část VOP se použije pro úpravu práv a povinností při uplatňování práv z vadného plnění u prodeje zboží mezi námi jako prodejcem a zákazníkem jako kupujícím.
7.2 Kdy reklamovat vadné zboží. Vady zboží jste povinni nám vytknout (reklamovat je) bez zbytečného odkladu poté, co se vada objevila. V opačném případě by vám soudem nebylo přiznáno právo z vadného plnění. Jste oprávněni vytknout vadu, která se u spotřebního zboží vyskytne, v době 24 měsíců od převzetí tohoto zboží. Toto se neuplatní u zboží, u kterého je na obalu, etiketě, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít. Zde se použijí ustanovení o záruce za jakost (smluvní záruka).
7.3 Co se bude dít po uplynutí 24 měsíců? Po marném uplynutí 24 měsíců nelze už vytknout vady zboží. Pokud je to u daného zboží možné, tato lhůta se prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží používat, protože bylo v procesu oprávněné reklamace. I když se snažíme vyřídit reklamace vždy k vaší spokojenosti, s některým zbožím je třeba zacházet podle pokynů uvedených na obalu/etiketě/v příbalové informaci – v opačném případě se poškodí.
7.4 Smluvní záruka. Pokud byla u daného zboží garantována dobrovolná smluvní záruka delší než 24 měsíců od převzetí zboží, budete moci vytknout vady zboží po tuto dobu. Doba se prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží používat, protože bylo v procesu oprávněné reklamace.
7.5 Předpoklad, že je zboží vadné. Pokud se vada projeví v průběhu 12 měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud neprokáže opak.
7.6 Za jaké vady neodpovídáme? Neodpovídáme vám za vady v těchto případech:
- je-li vada na zboží v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny,
- vada vznikla na zboží opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy zboží,
- je způsobena vámi a vznikla nesprávným skladováním, nesprávnou údržbou, vaším zásahem či mechanickým poškozením, to vše v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, jinými vlivy prostředí a je takto přímo námi nebo výrobcem určeno (zpravidla na příbalovém letáku / etiketě zboží), nebo to vyplývá z právních předpisů,
- zboží, které bylo zákazníkem upraveno a vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno, anebo vyplývá z právních předpisů,
- vada vznikla v důsledku vnější události mimo náš vliv (např. živelná událost).
7.7 Co mám udělat pro uplatnění vady zboží? Za účelem uplatnění práv z vad zboží nás kontaktujte prostřednictvím uživatelského účtu na Kaufland.cz, na základě toho Vás kontaktujeme a domluvíme se na dalším postupu. Případně nás kontaktujte přímo na naši e-mailovou adresu.
7.8 Potvrzení přijetí reklamace. Po odeslání zprávy o uplatnění vašeho práva na reklamaci se vám do 2 pracovních dnů ozveme. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy od vás obdržíme údaje o uplatnění reklamace zboží.
7.9 Dodání reklamovaného zboží zpět prodejci. Zboží musí být vráceno kompletní, nepoškozené (s výjimkou reklamované vady), ideálně v původním nepoškozeném obalu tak, abychom mohli dodržet zásady správného hygienického postupu. K odstranění vady převezmeme zboží na vlastní náklady. Budeme vás kontaktovat, abychom se s vámi dohodli na dalším postupu.
7.10 Potvrzení. Po obdržení reklamovaného zboží vám bude zasláno potvrzení o přijetí reklamace a jejím obsahu na vámi určenou e-mailovou adresu.
8. Způsoby vyřízení a ukončení reklamace
8.1 Co ovlivní mé možnosti. Budete mít právo žádat odstranění vzniklé vady. Podle své volby můžete vybrat:
- opravu věci;
- dodání nové věci; nebo
- dodání chybějící části.
Z vaší strany by to neměl být nepřiměřený požadavek. Pokud bude pro nás oprava věci představovat značné obtíže nebo to nebude přiměřený požadavek s ohledem na hodnotu věci a význam vady, sdělíme vám to. Stejně tak budeme postupovat pokud vyhodnotíme váš požadavek dodání nové věci jako nepřiměřený vzhledem k vadě zboží nebo hodnotě zboží.
8.2 Pokud se bude jednat o podstatné porušení kupní smlouvy. Pokud vada bude představovat podstatné porušení kupní smlouvy, budete mít právo odstoupit od kupní smlouvy nebo žádat přiměřenou slevu z kupní ceny zboží.
8.3 Kdy bude možné žádat vrácení kupní ceny? V některých situacích bude možné odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení kupní ceny. Nebude to možné v situaci, kdy vada zboží nebude významná. Jaké budou situace, kdy můžete odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení kupní ceny:
- odmítneme odstranit vadu zboží nebo jsme tuto vadu neopravili v přiměřené lhůtě;
- z našeho prohlášení nebo z jiné okolnosti bude zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího;
- vada zboží se projeví opakovaně; nebo
- se jedná o podstatné porušení kupní smlouvy.
8.4 Kdy dále bude možné žádat přiměřenou slevu z kupní ceny zboží? V některých situacích budete moci dále žádat přiměřenou slevu z kupní ceny. Nebude to možné v situaci, kdy vada zboží nebude významná. Jaké budou situace, kdy můžete žádat přiměřenou slevu z kupní ceny?
- odmítneme odstranit vadu zboží nebo jsme tuto vadu neopravili v přiměřené lhůtě;
- z našeho prohlášení nebo z jiné okolnosti bude zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího;
- vada zboží se projeví opakovaně; nebo
- se jedná o podstatné porušení kupní smlouvy.
8.5 Vy nám sdělíte způsob vyřízení reklamace. Máte povinnost nám sdělit, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, a to při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůžete změnit bez našeho souhlasu; to neplatí v případě, že budete žádat opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
8.6 Vrácení původního zboží. Při vyřízení reklamace dodáním nového zboží jste nám povinni vrátit zboží původně dodané (nedohodneme-li se jinak). Dodání nového zboží nemůže zákazník požadovat (a nemůže ani od kupní smlouvy odstoupit), nemůže-li zboží vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. Toto neplatí, pokud jste zboží použili před objevením vady nebo došlo ke změně stavu při zjišťování vady. Dále i v případě, že bez vašeho zavinění nelze zboží vrátit v původním stavu.
8.7 Kdy bude uzavřen reklamační proces? Reklamační proces je uzavřen ve lhůtě 3 týdnů od uplatnění práva z vad, pokud se nedohodneme jinak.
8.8 Ukončení reklamace. Pokud nám bylo reklamované zboží zasláno k reklamaci dopravcem, bude po jejím vyřízení automaticky zasláno na vaši adresu spolu s potvrzením o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení nápravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
8.9 Povinnost při převzetí reklamovaného zboží. Máte dále povinnost při převzetí zkontrolovat kompletnost reklamovaného zboží, zejména, že zásilka se zbožím obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.
9. Ochrana osobních údajů
9.1 Zásady zpracování osobních údajů. Více informací o tom, jaké osobní údaje zpracováváme, jakým způsobem, za jakým účelem a po jakou dobu jsou zpracovávány, najdete v našich zásadách zpracování osobních údajů.
10. Vyšší moc
10.1 Co je vyšší moc. Za vyšší moc se pro potřeby těchto VOP považuje jakákoli překážka, která nastala nezávisle na naší vůli a brání jí ve splnění její povinnosti, jestliže nelze rozumně předpokládat, že bychom tuto překážku nebo její následky odvrátili, překonali nebo předvídali. Účinky vylučující odpovědnost jsou omezeny pouze na dobu, dokud trvá překážka, s níž jsou tyto účinky spojeny.
11. Alternativní řešení sporů
11.1 Mimosoudní řešení sporů. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodejcem a zákazníkem z kupní smlouvy.
11.2 Evropské spotřebitelské centrum ČR. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
11.3 Stížnosti. Dříve než zahájíte mimosoudní řešení sporů, doporučujeme obrátit se na naši e-mailovou adresu newlineelectrocz@gmail.com. Vždy se nejdříve snažíme vzniklý spor řešit smírně. Vaše stížnosti budou vyřízeny nejpozději do 2 pracovních dnů (48 hodin, tato doba se může prodloužit o dny pracovního klidu a státní svátky, které jsou běžné v rámci České republiky).
12. Závěrečná část, včetně rozhodného práva a soudní příslušnosti
12.1 Závazek respektovat práva spotřebitelů. Pokud by bylo ustanovení těchto VOP v rozporu se zákonnými předpisy na ochranu spotřebitele, má přednost zákon a zavazujeme se jej takto dodržovat.
12.2 Neplatné nebo neúčinné ustanovení VOP. Pokud je některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, tak namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
12.3 Právní řád. V případě existence mezinárodního prvku si sjednáváme, že se náš právní vztah bude řídit právním řádem České republiky s vyloučením všech ustanovení kolizních norem, která odkazují na jiný právní řád. Touto volbou práva však nesmí být uživatel spotřebitel touto volbou zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu země jeho obvyklého bydliště. Smluvní strany si sjednávají, že výslovně vylučují použití Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží. Podle článku 6 odst. 2 nařízení Řím I vždy použijí kogentní ustanovení práva, která by byla použitelná bez této doložky.
12.4 Spory a soudní příslušnost. Smluvní strany si dále sjednávají, že k řešení případných sporů z kupní smlouvy, kde je přítomen mezinárodní prvek, budou vždy místně příslušné soudy dle místa našeho sídla. Tím nejsou dotčena práva spotřebitelů podle zvláštních právních předpisů.
12.5 Pokud si sjednáme odlišné podmínky uzavření kupní smlouvy. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
12.6 Nezbytnost přijetí VOP pro uzavření kupní smlouvy. Přijetí těchto VOP je dobrovolné, bez jejich přijetí však bohužel nelze uzavřít kupní smlouvu.
12.7 Platnost VOP. Tyto VOP jsou platné od 01.01.2024 a ruší platnost předchozích obchodních podmínek.